Във време, когато правителствата и банките в света се опитват да разпределят огромните пакети финансова помощ, най-напредничавите финтек компании се включиха с иновативни решения в борбата с кризата и за да помогнат на хората да стигат по-бързо до финансови ресурси.

Българските компании за бързи кредити също са част от тази тенденция, като проявиха солидарност със своите потребители. Членовете на Асоциацията за отговорно небанково кредитиране обявиха миналата седмица мерки за пълно или частично отлагане на вноски, както и предоговаряне на срокове за погасяване на задължения на клиенти, които са засегнати от пандемията с Covid-19.

Credissimo, като водеща компания в сектора, предоставя изцяло онлайн и безопасно за клиентите си, продукти и услуги, съобразени с изискванията на текущата извънредна ситуация. В допълнение, още през март Credissimo обяви кампанията си "Credissimo подкрепя борбата с COVID-19", с която всяка седмица компанията дарява част от всеки изплатен заем за борбата с коронавируса. Credissimo подкрепи каузата на HelpKarma „Заедно срещу коронавирус COVID-19“, с цел осигуряването на защитни облекла за медицинските работници и купуване на животоспасяваща апаратура за болниците.

Също така дигиталните услуги на Ferratum продължават да бъдат активни и в условията на Covid-19, като за целта бе създадена и отделна страница, с която можете да се запознаете тук. Функцията за чат веднага се появява при влизане в сайта на Ferratum, където могат да ви консултират в реално време.

Платформата Vivus пък гледа философски на ситуацията и припомня какво са сътворили световни гении на мисълта по време на карантина при най-големите пандемии в историята, като насочва вниманието ни към творческия потенциал, който сега имаме шанса да пробудим.

Кеш Кредит предлага допълнително дигитално изживяване за клиентите на офисите си, като осигурява възможност за кредитиране по телефона в условията на Covid, за да ги запази защитени у дома. Осигурен е и пълен self service през различните дистанционни канали - Viber, FB, www.cashcredit.bg, с помощта автоматизиран Chat bot.

SmileCredit продължава активно да предлага бързо онлайн финансиране на клиентите си. Всичките служители на компанията работят дистанционно и безопасно за потребителите, без да това да се отразява на високата скорост и качество на услугите.

В световен мащаб група от ИТ разработчици в различни точки на света създадоха платформата Covid Credit, насочена към самонаетите и самоосигуряващите се в САЩ да имат скоростен достъп до помощите, и за да се преодолеят пропуски в системите, които възпрепятстваха по-бързото получаване на средствата.

Финтек компания в Сан Франциско избра на случаен принцип 1000 свои клиенти и им погаси вноските по кредити чрез услугата SpotMe.

Британският финтек Tully се включи със свое приложение, което цели да улесни 2 милиона британци през първите 8 седмици при получаването на помощи от държавата.

Също британският TrueLayer предлага своите услуги за банкиране безплатно за всеки потребител или бизнес, който иска да използва отвореното банкиране в борбата срещу коронавируса. Според TrueLayer компаниите и правителствата могат с помощта на инструмента бързо, по дигитален начин, да установят финансовите нужди на клиента. От друга страна, благотворителните организации могат да получават незабавни дарения без да плащат картова такса.

Базираният във Флорида дигитален доставчик на финансови услуги Nymbus разработи изцяло дигитализирана програма „Умни заеми“ в подкрепа на малкия бизнес и за трансфер на 349 млрд. долара, отпуснати от администрацията на Доналд Тръмп. 

Германският финтек Witecard в сътрудничество със софтуерната SAP разработиха безплатно платформа за търговци в Европа чрез платформата Futur/io. Една от услугите включва възможността търговците да получават преводи в реално време през смарт телефон, дори ако никога не са пазарували онлайн.

freepik photo