Една позабравена истина за празника на влюбените Св. Валентин е, че, за да изразиш любовта си към другия, не е необходимо да похарчиш състояние, а да измайсториш подаръка, пък било то и под формата на домашно приготвена вечеря, ръчно изработено бижу или картичка. Високосната 2020 г. е още по-благосклонна за идеи, тъй като петъчният 14 февруари може да се празнува цял уикенд. Всеобща, все по-често спрягана тенденция е преживяванията под формата на концерт, кино, театър, екскурзия, боулинг, стая за бягство или участие в друго събитие на живо - да са по-търсени, отколкото физическите подаръци. Тази година в САЩ 31% ще заложат на нетрадиционни подаръци като кино или екскурзия, вместо на бонбони – 20% или на цветя – 17%, бижута – 13%, електроника – 10%, бельо и парфюми – 6%, по данни на Offers.

В България най-популярните подаръци варират от скъпи букети, бижута, романтични вечери в ресторанти и почивки, чиято стойност средно е от 50 до 300 лв. Въпреки че българите повече прибягват до традиционните начини да изразят любовта си, техните сантиментални разходи са се повишили с над 40% през последните 5 години, в сравнение с тези на европейците, които са дали с над 30% повече.

За да зарадват половинката си, българите често дори взимат бърз кредит. Основен фактор за предпочитанията са свързани с бързината на процедурата, която по данни на АОНК отнема до 15 минути. Според данни от електронна търговия онлайн покупките са се увеличили с близо 100% за 5 години, като глобалните потребители дори пазаруват в Деня на любовта.

През 2020 г. над една трета от американците - 35% смятат да похарчат пари за подаръци, подобна е тенденцията е и за Европа, част от която е и България. Класически червени рози или цял Валентинов уикенд – важно остава чувството вложено в жеста.